۱۶ مرداد ۱۳۸۵، ۱۸:۰۸

سفير لبنان در تهران :

راهي جز مقاومت نداريم / قطعنامه اخير شوراي امنيت باعث خدشه دار شدن امنيت ملي لبنان مي شود

راهي جز مقاومت نداريم / قطعنامه اخير شوراي امنيت باعث خدشه دار شدن امنيت ملي لبنان مي شود

عدنان منصور در همايش "تجاوز رژيم صهيونيستي، پيامدهاي منطقه اي و جهاني" گفت: قطعنامه اخير كه توسط برخي كشورهاي غربي تنظيم شده براي جبران شكست نظامي اسرائيل است.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، عدنان منصور سفير لبنان در جمهوري اسلامي ايران كه در همايش "تجاوز رژيم صهيونيستي، پيامدهاي منطقه اي و جهاني"سخن مي گفت، ضمن اشاره به مقاومت همه جانبه مردم لبنان در برابر رژيم صهيونيستي گفت: تنها راه موجود براي لبنان مقاومت است و پاسخ به تجاوز و دفاع ازملت لبنان است.

وي افزود: امروز در سايه مقاومت ، اتحاد و همبستگي خوبي ميان دولت، ارتش و ملت لبنان ايجاد شده است كه موجب سرافرازي لبنان شده است.

منصور گفت: اراده لبنان قوي تر از ماشين جنگي نئونازي ها در تل آويو است ، ما راهي جز مقاومت و باز پس گيري هر وجب از خاك لبنان كه در اشغال دشمن است نداريم.

سفير لبنان دركشورمان گفت: ما صلح برپايه زور نمي خواهيم، صلح واقعي صلحي است كه براي لبنان امنيت وآرامش ايجاد كند.

وي افزود: لبنان 25 روز زير بمباران شديد اسرائيل منتظر تصميم سازمان ملل بود ولي قطعنامه اخير شوراي امنيت باعث خدشه دار شدن امنيت ملي لبنان مي شود.

وي اظهار داشت: قطعنامه اخير كه توسط برخي كشورهاي غربي تنظيم شده براي جبران شكست نظامي اسرائيل با پيروزي سياسي است. قطعنامه شوراي امنيت اوج شكست اسرائيل را در بحران فعلي نشان مي دهد.

سفيير لبنان سپس به دلايل مخالفت لبنان با قطعنامه پيشنهادي شوراي امنيت پرداخت و گفت: اين قطعنامه لبنان را به وضعيت قبل از سال 2000 بازمي گرداند ضمن اينكه اشاره اي به آتش بس نيز ندارد، تكليف مزارع شبعا در آن ناديده گرفته شده و به ماشين جنگي اسرائيل چراغ سبز داده شده است.

منصور ادامه داد: در اين قطعنامه به نيروهاي حافظ صلح اشاره مي شود ولي جالب است اين نيروها تحت فرماندهي سازمان ملل نيستند.

سفير لبنان با اشاره به آغاز دوران جديدي در خاورميانه گفت: تجاوز گسترده اسرائيل پايه گذار دوران جديد در خاورميانه خواهد بود وامروز لبنان تنها حلقه اي از حلقه هاي زنجير به هم پيوسته است كه متاثر از اين تحولات قرارگرفته است.

منصور در پايان سخنان خويش گفت: از تمام دوستان و كشورهاي عربي و اسلامي و كليه سازمان هاي بين المللي مي خواهم كه تمام امكانات خود را امروز در جهت توقف تجاوز وحشيانه اسرائيل به كار بگيرند. سلامت و آرامش و امنيت لبنان يعني آرامش و امنيت همه منطقه، امروز ياور لبنان باشيد.

کد خبر 364109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha